jacques :  Asthme methode Gesret HomeHome - forum - Lijst van de practici
Welkom op het forum. U kan uw vragen stellen, wij zullen dan trachten van u zo snel mogelijk een antwoord te geven.
astma en de gesret methode
Gepost door: nans heldoorn (IP gelogd)
Datum: 03 februari 2012 11:20

Meer dan 25 jaar stond ik onder controle van een longarts ivm een ernstig allergisch astma. De medicatie 'symbicort' werd opgevoerd, zeer tot mijn ongenoegen. Hij was niet gevoelig voor de adviezen van de dermatoloog, die had vastgesteld dat ik allergisch was voor cortison. Daardoor was een peri-orale dermatitis,("clownsexceem"= exceem rond de mond/neus)) ontstaan.
Ik besloot in december 2010 afscheid te nemen van deze longarts omdat ik zó niet verder wilde. Ik bleef onder controle van de huisarts. De laatste maanden van 2011 ging het mij niet goed. Een longfunctie wees uit dat deze sterk achteruit was gegaan. Na een goed gesprek overtuigde hij mij "dat ik geen keuze"had. Ik moest meer symbicort gaan puffen......
Ik was vastbesloten om te zoeken naar een alternatieve methode en kwam via internet bij de Gesret methode, ik belde Steven Vereecke in Ettenleur.
Hij vond aanvankelijk mijn leeftijd (73 jaar!) problematisch. De kwaal was al zo oud... Ik hield vol en vertelde: "Ik voldoe aan het plaatje. Mijn linkerbeen is ca 1 cm. korter en ik heb een lichte scoleose...
Begin januari onderging ik de eerste behandeling. Toen ik de deur uitging voelde dat goed. Ik had meteen vertrouwen. Had het gevoel dat ik symbicort kon verminderen.
Na 4 behandelingen, puf ik nog een keer per dag en gebruik af en toe Bricanyl (luchtpijpverwijderaar= geen cortison) Er is veel loszittend slijm dat ik gemakkelijk kan ophoesten.
Mijn clownsexceem is verdwenen, terwijl dat in de winter het meest opspeelde...
Steven Vereecke heeft er alle vertrouwen in dat hij mij medicatie vrij krijgt! Mijn "karkas", zoals hij het noemt, was gezien mijn leeftijd nog redelijk
'kneedbaar'.
Ik moet nu na een maand terugkomen.
Ik ben zo blij dat ik deze therapie heb gevonden..... Ik hoop heel erg dat het mij de komende maand zó goed blijft gaan.....
Ik heb echt vertrouwen dat er ook voor mij nog een leven is met een minimaal allergisch astma. Als het blijft zoals het nu is, ben ik al zeer tevreden!
Volgende week is er weer een longfunctie, die zal veel beter zijn. Ik ga dan de huisarts vertellen van mijn stap naar de Gesret methode!
Ik meld me op dit forum als ik meer te vertellen heb.
Nans




Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Si vous voulez m'aider au fonctionnement du forum
Ce forum utilise Phorum 5.