jacques :  Asthme methode Gesret HomeHome - forum - Lijst van de practici
Welkom op het forum. U kan uw vragen stellen, wij zullen dan trachten van u zo snel mogelijk een antwoord te geven.
Mijn verhaal - eczeem
Gepost door: GD (IP gelogd)
Datum: 29 november 2011 20:31

Hallo iedereen,


Ik ben een man van 24 jaar en sukkel al héél mijn jonge leven met eczeem, namelijk in mijn knie- en elleboog holtes. Alsook heb ik bepaalde allergieën: katten, huismeid, stof,... , maar merk ook op dat mijn uitslag erger wordt bij stress, bepaalde etenswaren, alcohol.


De voorbije jaren is de eczeem toegenomen, het strekt zich heel uit over mijn lichaam; nek, rug, armen, borstkas, knieholtes gezicht. Reeds heb ik natuurlijk zoals iedereen dokters geraadpleegd, maar deze schreven mijn telkens hetzelfde voor, namelijk 2 dingen; cortizone en pillen. Als ik dit gebruikte voelde ik mij weer perfect, geen uitslag en geen jeuk. Maar dit duurde slechts enkele dagen, weken... en dan was het weer de oude terug, uitslag en jeuk.


Een gegeven moment dacht ik bij mezelf, het zal toch allemaal niet meer helpen en heb het zijn beloop gelaten. Met als gevolg dat het steeds erger en erger werd, af en toe smeerde ik nog wel wat cortizone die ik thuis had liggen, maar naar een tijdje geraakt deze op en had ik niet het gevoel dat de dokter nog iets voor mij kon doen. Ik had de hoop zo goed als opgeven.
Ik heb toen de "uitslag" op zijn beloop gelaten en zoals ik net al had verteld werd het steeds erger en erger, mijn huid zag zo rood als een tomaat. Bepaalde plekken kon ik nog verbergen en dat deed ik ook, maar mijn gezicht en nek waren niet te verbergen en dat zag iedereen.

Dit was nog niet het ergste van alles, op een bepaald moment in maart kon ik niet meer op een normale manier slapen omdat ik wakker werd van de jeuk. Dan krabde ik mij heel open met alle gevolgen vandien... Dit heeft toch een aantal maanden aangesleept totdat ik er bijna gek van werd. Jeuk is soms ergers als pijn! Maar je voelt je ook niet meer goed, ik ging er slap bijlopen, kortom ik werd er letterlijk gek van.


Tot op een gegeven moment mijn broer aangaf dat hij mij mijn nichtje naar de osteopaat ging, begin augustus bij Leon Siborgs, en hij zei dat er iets op hing in de wachtzaal van eczeem en astma enz... Ik had daar eigenlijk niet zoveel gehoor aangegeven omdat ik dacht dat het wel kwatsch zou zijn. Maar toen hij nog eens moest teruggaan had hij meer uitleg gevraagd aan de osteopaat over die methode en mijn broer legde dat dan weer uit aan mij. Ik heb niks te verliezen dacht ik toen, ofwel blijf ik heel mijn leven als een tomaat uitzien of ik probeer het eens uit. Ik gebeld naar de osteopaat en mocht dezelfde middag nog gaan.
Ik ga daar binnen, mijn probleem uitgelegd, al was dat niet echt nodig want het was overduidelijk te zien hetgeen dat ik had, en hij zei direct we gaan eraan beginnen. De methode toegepast en ik ging naar huis. Onderweg naar huis werd alles nog roder en ik had jeuk zoals ik nog nooit had gehad. Toen ik thuis kwam heb ik mij direct een pilletje genomen en de jeuk werd al een pak minder. Ik ga eerlijk zijn, mijn moed was toen ver zoek, want ik dacht dat het nog erger ging worden en zag het weer niet zitten. Maar toch, de week daarop ging ik terug en ben blijven gaan, want het gaat telkens beter en beter: ik slaap terug héél goed, voel mij terug goed in mijn vel en vooral ik durf terug met t-shirten rond te lopen, terwijl ik vroeger altijd alles bedekte.
Ik durf ook in alle eerlijkheid te zeggen dat de uitslag niet helemaal weg is, maar toch voor een 70%. De uitslag/eczeem is helemaal niet meer zo rood, maar je ziet af en toe nog wel iets van mede door bepaald eten, alcohol, chips, katten enz... Ook heb ik soms nog wel jeuk, maar niet in die mate dat ik ganse dagen mij open zit te krabben.


Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt gehad en als er eventuele vragen zijn, zal ik deze zo spoedig mogelijk beantwoorden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2012 09:48 door GD.




Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Si vous voulez m'aider au fonctionnement du forum
Ce forum utilise Phorum 5.