jacques :  Asthme methode Gesret HomeHome - forum - Lijst van de practici
Welkom op het forum. U kan uw vragen stellen, wij zullen dan trachten van u zo snel mogelijk een antwoord te geven.
psoriasis
Gepost door: raf (IP gelogd)
Datum: 16 oktober 2011 09:53

Enkele jaren geleden, na een rugoperatie en uren kiné die niet echt verbetering brachten in de pijn in rug en benen kwam ik terecht bij osteopaat Leon Siborgs.


Voor Leon met een behandeling start is er eerst een gesprek waarin de conditie van het lichaam wordt besproken en bekeken. Hierbij kwam ook psoriasis ter sprake, een huidaandoening waarvoor ik al verschillende jaren zalfjes, vooral cortisone, aan het smeren was, lichttherapie had gedaan en nog allerhande lapmiddeltjes had geprobeerd.
Leon vertelde me toen over de Gesret-methode en dat deze kon helpen om mijn huidtoestand te verbeteren. Ik schonk daar toen niet zoveel aandacht aan, ik was daar om de pijn in mijn rug en benen weg te krijgen en na de vele middeltjes die ik geprobeerd had stond ik nogal sceptisch tegenover therapiën die mij van psoriasis gingen afhelpen.
Een tijd geleden, nadat ik een serieuze opstoot van psoriasis had gekregen en weer de hele lijst van zalfjes, PUVA, en lapmiddeltjes had geprobeerd nam ik contact op met Leon.
Hij legde mij uit op welke manier hij de psoriasis wilde aanpakken en hoe de Gesret-methode daarin paste.
Na enkele wekelijkse sessies zag ik mijn huidtoestand geleidelijk verbeteren en we gingen over op sessies om de veertien dagen.
Nu ga ik om de maand bij Leon langs en ik moet zeggen dat mijn huid er veel beter uitziet. I.p.v grote aaneensluitende plekken over heel mijn lichaam is er hier en daar een beetje rode uitslag.
Iedere behandeling zorgt er ook voor dat ik weer helemaal opgeladen en ontspannen buitenstap bij Leon.


Raf




Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Si vous voulez m'aider au fonctionnement du forum
Ce forum utilise Phorum 5.