jacques :  Asthme methode Gesret HomeHome - forum - Lijst van de practici
Welkom op het forum. U kan uw vragen stellen, wij zullen dan trachten van u zo snel mogelijk een antwoord te geven.
weg met die reflux!
Gepost door: Sara VDV (IP gelogd)
Datum: 27 juni 2011 12:42

Ik ben een absolute leek in het posten van berichten op internetfora, maar hiervoor wil ik een uitzondering maken. Ik ben een 30-jarige mama van twee kindjes. Een dochtertje van 2,5 jaar en een kersvers zoontje van 2 maanden oud. Met mijn dochtertje heb ik nooit problemen gehad: een vrij goede slaper, goede eter, amper ziek. Ik stond er dan ook niet bij stil dat het bij nummer twee anders zou kunnen zijn... Al vanaf de (zeer snelle) geboorte van Simon merkte ik dat hij zich niet lekker in zijn vel voelde: veel huilen, zich wegtrekken tijdens borstvoeding, een van pijn vertrokken gezichtje, veel kauwen en slikken, kortom de roze wolk was niet echt in de buurt. Na een paar weken (waarin ik uren met een draagzak rondliep om hem toch even stil te krijgen), ben ik naar de kinderarts gestapt die verborgen reflux constateerde en ons prompt Gaviscon en Zantac voorschreef. De eerste dagen waren merkelijk beter, maar daarna huilde hij voortdurend door zijn geconstipeerde darmpjes. We waren dus van de regen in de drop gevallen. Via een vriendin kwam ik bij Hans de Laet terecht en dat was de beste beslissing die ik genomen heb sinds zijn geboorte. Simon bleek een blokkade te hebben in zijn nekje hetgeen alle problemen veroorzaakte. Hans verzekerde mij dat hij bijna zeker was dat hij mijn zoontje zou kunnen helpen, maar zei er wel eerlijk bij dat het niet van vandaag op morgen zou beteren en heeft me uitgebreid geďnformeerd (wat een verschil met die zwijgzame kinderartsen!). Al na de eerste behandeling was er verbetering zichtbaar, maar zoals voorspeld, huilde hij na een week weer bijna net zoveel als voorheen. Na de tweede en derde behandeling heb ik echt een ander kind gekregen. Hij lacht veel, slaapt overdag vrij goed (en 's nachts zelfs al zes uur aan een stuk), huilt niet meer van de pijn en is eindelijk die gelukkige baby die ik verwacht had. De medicatie heb ik aan de kant geschoven.


Ik wil Hans dan ook nog eens bedanken! Ik weet zeker dat ik vanaf nu mijn heil niet enkel meer in de klassieke geneeskunde zoek.


Men zegge het voort...


Groetjes,
Sara


Re: weg met die reflux!
Gepost door: CathKorth (IP gelogd)
Datum: 28 maart 2013 15:50

Hier ook een overtuigde mama, die voor de eerste keer een berichtje achterlaat op een forum...

Mijn zoontje Victor had ook last van reflux, weliswaar in een lichte vorm. Maar mijn moederhart brak toch wanneer hij tijdens, of vlak na het eten begon te huilen van de pijn omdat de melk terug naar boven kwam. Vaak duurde de huilbui toch wel lang en was hij moeilijk te troosten. Hij dronk steeds in kleine beetjes wat met borstvoeding toch lastig begon te worden. Op aanraden van onze vroedvrouw zijn we bij Hans de Laet terecht gekomen. Ik kan alleen maar vaststellen en dat Victor ermee geholpen is! We hebben net onze laatste behandeling achter de rug en ik kan me zijn laatste huilbui al niet meer herinneren! Ik ben Hans dankbaar want, in tegenstelling tot vele andere baby's is Victor van reflux verlost zonder één druppel gaviscon, zantac of omeprazole.
Ikzelf ben zware hooikoorts - patiënte die ŕlles al heeft geprobeerd (medicatie, homeopathie, sensibiliseringskuur met vaccinaties,.... ) en vandaag zijn we begonnen met mijn behandeling. Als die even effectief is als bij mijn zoontje, ga ik voor het eerst sinds 1993 nog eens van de lente en zomer kunnen genieten... !Ik hou jullie op de hoogte!


Dus idd, men zegge het voort....


Catherine


Re: weg met die reflux!
Gepost door: Eva Dlm (IP gelogd)
Datum: 24 juli 2014 22:21

Hier ook hetzelfde verhaal!!
Mijn zoontje huilde erg veel en ik kreeg hem alleen rustig door hem in een draagdoek rond te dragen. Op den duur bijna een hele dag. Slapen was er ook niet bij!
Vanaf dat we hem neerlegden begon het huilen weer, erg stresserend! Ook voor ons oudste zoontje die op den duur 'stop baby' begon te roepen bij al dat gehuil. Eten ging ook niet goed, het leek wel of we de voeding zijn maag binnen hoorden gaan.
En boeren ging ook niet met veel gehuil tot gevolg. We probeerden vanalles; pap indikken, 6 verschillende soorten pap geprobeerd, 4 verschillende merken papflessen... Ondertussen kreeg hij van de kinderarts omeprazole voor de reflux maar we merkten geen verschil!! Ook had hij heel veel krampen en stampte voortdurend met zijn beentjes. Stoelgang had hij maar om de 2 dagen met veel moeite!!
Erg zielig allemaal en we wisten helemaal niet meer wat doen! Tot we per toeval
Hans De laet tegen kwamen! Na de eerste behandeling hield het huilen al op en kon Camilo wel neergelegd worden en slapen! De draagdoek ging de kast in en is er niet meer uitgekomen!! Zoals door Hans bij de eerste behandeling werd uitgelegd kreeg ons zoontje het na enkele dagen weer een beetje lastig maar niet zoals voorheen! Na 5 behandelingen hebben we nu een vrolijke en rustige baby!
En dit allemaal door een korte behandeling die helemaal onschuldig is voor de baby! De omeprazole is de deur uit! Gelukkig want het is toch best zware medicatie voor een baby!
We zijn Hans dan ook erg dankbaar!!! Ook voor de duidelijke uitleg bij de eerste behandeling en het nemen van de tijd! In tegenstelling tot bij de kinderarts voelde het contact heel goed aan! Wij zijn alvast grote fans van de methode en Hans en raden dit aan iedereen aan!!!


Re: weg met die reflux!
Gepost door: Eva Dlm (IP gelogd)
Datum: 24 juli 2014 22:24

Hier ook hetzelfde verhaal!!
Mijn zoontje huilde erg veel en ik kreeg hem alleen rustig door hem in een draagdoek rond te dragen. Op den duur bijna een hele dag. Slapen was er ook niet bij!
Vanaf dat we hem neerlegden begon het huilen weer, erg stresserend! Ook voor ons oudste zoontje die op den duur 'stop baby' begon te roepen bij al dat gehuil. Eten ging ook niet goed, het leek wel of we de voeding zijn maag binnen hoorden gaan.
En boeren ging ook niet met veel gehuil tot gevolg. We probeerden vanalles; pap indikken, 6 verschillende soorten pap geprobeerd, 4 verschillende merken papflessen... Ondertussen kreeg hij van de kinderarts omeprazole voor de reflux maar we merkten geen verschil!! Ook had hij heel veel krampen en stampte voortdurend met zijn beentjes. Stoelgang had hij maar om de 2 dagen met veel moeite!!
Erg zielig allemaal en we wisten helemaal niet meer wat doen! Tot we per toeval
Hans De laet tegen kwamen! Na de eerste behandeling hield het huilen al op en kon Camilo wel neergelegd worden en slapen! De draagdoek ging de kast in en is er niet meer uitgekomen!! Zoals door Hans bij de eerste behandeling werd uitgelegd kreeg ons zoontje het na enkele dagen weer een beetje lastig maar niet zoals voorheen! Na 5 behandelingen hebben we nu een vrolijke en rustige baby!
En dit allemaal door een korte behandeling die helemaal onschuldig is voor de baby! De omeprazole is de deur uit! Gelukkig want het is toch best zware medicatie voor een baby!
We zijn Hans dan ook erg dankbaar!!! Ook voor de duidelijke uitleg bij de eerste behandeling en het nemen van de tijd! In tegenstelling tot bij de kinderarts voelde het contact heel goed aan! Wij zijn alvast grote fans van de methode en Hans en raden dit aan iedereen aan!!!




Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Si vous voulez m'aider au fonctionnement du forum
Ce forum utilise Phorum 5.