jacques :  Asthme methode Gesret HomeHome - forum - Lijst van de practici
Welkom op het forum. U kan uw vragen stellen, wij zullen dan trachten van u zo snel mogelijk een antwoord te geven.
weg met die reflux!
Gepost door: Sara VDV (IP gelogd)
Datum: 27 juni 2011 12:42

Ik ben een absolute leek in het posten van berichten op internetfora, maar hiervoor wil ik een uitzondering maken. Ik ben een 30-jarige mama van twee kindjes. Een dochtertje van 2,5 jaar en een kersvers zoontje van 2 maanden oud. Met mijn dochtertje heb ik nooit problemen gehad: een vrij goede slaper, goede eter, amper ziek. Ik stond er dan ook niet bij stil dat het bij nummer twee anders zou kunnen zijn... Al vanaf de (zeer snelle) geboorte van Simon merkte ik dat hij zich niet lekker in zijn vel voelde: veel huilen, zich wegtrekken tijdens borstvoeding, een van pijn vertrokken gezichtje, veel kauwen en slikken, kortom de roze wolk was niet echt in de buurt. Na een paar weken (waarin ik uren met een draagzak rondliep om hem toch even stil te krijgen), ben ik naar de kinderarts gestapt die verborgen reflux constateerde en ons prompt Gaviscon en Zantac voorschreef. De eerste dagen waren merkelijk beter, maar daarna huilde hij voortdurend door zijn geconstipeerde darmpjes. We waren dus van de regen in de drop gevallen. Via een vriendin kwam ik bij Hans de Laet terecht en dat was de beste beslissing die ik genomen heb sinds zijn geboorte. Simon bleek een blokkade te hebben in zijn nekje hetgeen alle problemen veroorzaakte. Hans verzekerde mij dat hij bijna zeker was dat hij mijn zoontje zou kunnen helpen, maar zei er wel eerlijk bij dat het niet van vandaag op morgen zou beteren en heeft me uitgebreid geďnformeerd (wat een verschil met die zwijgzame kinderartsen!). Al na de eerste behandeling was er verbetering zichtbaar, maar zoals voorspeld, huilde hij na een week weer bijna net zoveel als voorheen. Na de tweede en derde behandeling heb ik echt een ander kind gekregen. Hij lacht veel, slaapt overdag v