jacques :  Asthme methode Gesret HomeHome - forum - Lijst van de practici
Welkom op het forum. U kan uw vragen stellen, wij zullen dan trachten van u zo snel mogelijk een antwoord te geven.
22 jaar elke dag puffen en nu eindelijk naar de oplossing.
Gepost door: karenmeul (IP gelogd)
Datum: 10 april 2008 23:02

Hallo,


Na één jaar getwijfeld te hebben of ik het nu zou proberen of niet ben ik er eindelijk aan begonnen,... Ik moet eerlijk toegeven dat ik bijna niet kan geloven dat ik nu voor de eerste keer sinds 22 jaar niet meer puf, en energieker ben dan ooit. Ik ben nog voorzichtig, ik ben nog maar 11 dagen pufvrij.


Door herhaaldelijke hervallen van heel de astmawinkel (longontstekingen, bronchitis, astmacrisissen, eczeem, allergieën enz) nam ik elke dag 's morgens en 's avonds van symbicort tot duovent, flexitide, seretide, en nog andere pufjes met waarschijnlijk allemaal wat dezelfde inhoud (corticoïde, ontstekingremmers), die het immuniteitssysteem onderdrukken en candidas albicans kunnen veroorzaken. Moet wel toegeven dat ik me ongelooflijk heb vastgeklampt aan deze pufjes en ze ook echt nodig had, of dat dacht ik toch,...


Ik ga niet langer over het verleden spreken, ik heb geluk gehad om de eerste sessie te mogen doormaken bij Dr Hermans, tijdens mijn korte vakantie in België. Ik heb de eerste dagen veel pijn gehad in de bovenrug en vooral de nek, de pufjes had ik die dagen nog erg nodig en na anderhalf jaar is de eczeem ook teruggekomen.


Ik woon in Bordeaux en de tweede sessie was helemaal anders, ik heb een uur door de bossen en velden gereden om één van de weinige osthéopaten die de Gesret methode kent in de GIRONDE te mogen ontmoeten. Ik wil zeker niet slecht over hem spreken maar zijn methode is anders dan die van Dr Hermans. Ik heb amper iets gevoeld en alles verliep bijna wat te voorzichtig. Blijkbaar was alles zeer goed op zijn plaats blijven zitten en heeft mijn lichaam zichzelf nog verder gecorrigeerd na de eerste sessie, is dit mogelijk?? Ik ben vertrokken met een beenlengteverschil van 1 cm en na 2 weken moet ik al geen zooltje meer dragen omdat er geen verschil meer is?? Ik let nu wel heel erg op mijn houding, altijd op 2 benen staan en niet overhellen naar 1 kant, altijd recht zitten met rug ondersteund, computer recht voor de ogen, continu zooltje enzoverder... maar dat kan toch geen zelfcorrectie uitlokken?


Alleszins, Dr Hermans, ENORM bedankt voor je zeer goede zorgen, de tips, de volledige uitleg, de bereidheid om op ieders berichtje te antwoorden tijdens je vrije tijd en vooral het veranderen van mijn leven en dat van vele anderen!


Groeten


Karen


Re: 22 jaar elke dag puffen en nu eindelijk naar de oplossing.
Gepost door: karenmeul (IP gelogd)
Datum: 23 mei 2008 16:34

Eventjes een kleine update:


Ik ben ondertussen al ongeveer 2 maanden volledig "pufvrij", alles gaat perfect en voel me in het algemeen ook veel fitter. Twee kleine minpuntjes: mijn nek blijft blokkages vertonen en verder heeft mijn Franse huisdokter eens goed gelachen toen ik hem de GESRET methode uitlegde. Het is toch spijtig dat vele dokters hier niets van willen weten en het idee onmiddellijk verwerpen, terwijl zoveel asthma-patiënten geholpen kunnen worden.


In ieder geval, nogmaals hartelijk dank aan Erwin Hermans en ook aan Dr Medalin van Bordeaux die me zeer goed verdergeholpen heeft.


Groeten


Karen


Re: 22 jaar elke dag puffen en nu eindelijk naar de oplossing.
Gepost door: karenmeul (IP gelogd)
Datum: 18 februari 2010 21:16

Hallo, eventjes een update:


Ik ben ondertussen 2 jaar medicatie-vrij dankzij de methode van GESRET, ik voel me over het algemeen veel beter, fitter en gezonder zonder al die medicatie. Ik heb geen bronchites meer en ben over het algemeen minder ziek. Ik had ook last van constipatie en spastisch colon en dit is helemaal over. Ik denk dat ik dit ook te danken heb aan deze methode maar daar ben ik niet helemaal zeker van.


Ik ben nog een beetje kortademig wanneer ik aan sport doe en heb nog wat eczeem maar dat is echt verwaarloosbaar.


Nogmaals héél erg bedankt Erwin Hermans en Didier Medalin (Bordeaux) voor jullie goed werk en goede zorgen.


mvg


Karen


Re: 22 jaar elke dag puffen en nu eindelijk naar de oplossing.
Gepost door: karenmeul (IP gelogd)
Datum: 22 oktober 2015 17:07

Nog eventjes een update. Bijna 8 jaar na de eerste behandeling is nog steeds alles perfect. Ik puf niet meer en voel me erg fit.


Nogmaals bedankt aan Erwin Hermans en hopelijk kan je nog vele mensen zoals ik goed behandelen.



Groetjes
Karen




Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Si vous voulez m'aider au fonctionnement du forum
Ce forum utilise Phorum 5.