jacques :  Asthme methode Gesret HomeHome - forum - Lijst van de practici
Welkom op het forum. U kan uw vragen stellen, wij zullen dan trachten van u zo snel mogelijk een antwoord te geven.
Bedankt Hans
Gepost door: RIKFAGARD (IP gelogd)
Datum: 02 oktober 2013 23:42

Eind maart kreeg ik plots af te rekenen met een extreem zware eczeem. Het begon in mijn linkerhandpalm, die er na enkele dagen uitzag alsof hij verbrand was in de derde graad.Nadien volgde mijn rechterhand en zwollen de enkels van mijn beide benen zodanig op dat ik vaak niet meer kon stappen van de pijn. Ten einde raad ging ik naar een dermatoloog. Aanvankelijk schreef zij cortisonezalf voor, die ik 1X per dag moest aanbrengen.Het was een waar wondermiddel. Na drie dagen leek de eczeem overwonnen, maar wat ik al vreesde gebeurde:zodra de behandeling afgebouwd was, kwam de eczeem in alle hevigheid terug. Daarop besloot de dermatologe een allergie test te doen.Daaruit kwam naar voor dat ik allergisch was aan linalol, nikkel, sorbinezuur en kruisallergenen.Linolol is een stof die voorkomt in kruiden zoals tijm, lavendel, koriander, basilicum,.....Als herborist in opleiding en gepassioneerd tuinier was dit niet te slikken. Nikkel komt voor in zowat alle metalen gebruiksvoorwerpen en sorbinezuur in fruit en groente.Volgens de dermatologe kan zo' n allergie op alle leeftijden plots de kop opsteken en is ze ongeneeslijk. Je moet er maar mee leren leven en af en toe cortisonezalf smeren.Vanaf het eerste moment kon ik dat niet aanvaarden of geloven.
Een bekende aan wie ik dit verhaal deed, vertelde me van een kinesist/ostheopaat in Antwerpen, Hans De Laet, die haar van haar astma - door de reguliere geneeskunde ook als ongeneeslijk bestempeld- bevrijd had.Ik nam onmiddellijk contact op met Hans en kon enkele dagen later bij hem komen.
Als ik hem mijn probleem voorlegde, zei hij dat hij mij waarschijnlijk wel zou kunnen helpen met de methode die door J. Gesret ontwikkeld en onderbouwd
was. Ik had onmiddellijk vertrouwen in Hans, temeer daar hij zeer empathisch luisterde en telkens uitlegde wat hij precies deed, zodat het zeker niet op tovenarij zou lijken. Hij behandelde mij aanvankelijk 3X en ik voelde al vrij snel een duidelijke verbetering. Een bijkomende staphyllococcenbesmetting die Hans vermoedde en door labo-onderzoek bevestigd werd ( de dermatologe had hier niets over gezegd) vertraagde het genezingsproces aanzienlijk, aangezien een noodzakelijke antibioticakuur veel bijkomende levenskrachten vroeg.De maanden juli en augustus waren een waar gevecht met mezelf en mijn lichaam. Het was niet altijd gemakkelijk de moed er in te houden, maar al bij al was er beterschap. 't Leek een processie van Echternach. Nu eind september, na 5 behandelingen, zijn mijn handen zo goed als weer normaal . Mijn onderbenen hebben nog wel wat last van(dragelijke) jeuk, maar de zwelling en het afschilferen van de huid is gedaan. Van allergie is er geen spoor meer. Ik pluk, droog, verwerk...kruiden en geniet;
Daarvoor ben ik Hans ontzettend dankbaar, meer dan ik in woorden kan uitdrukken. Ik kan alleen maar iedereen die last heeft van eczeem, allergie of asthma aanraden Hans of een andere therapeut die werkt met de Gesret-methode op te zoeken. Mochten de reguliere en de zogenaamd alternatieve geneeskunde ernstig samenwerken, zou de patiënten hiervan de vruchten plukken.
Rik Fagard




Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Si vous voulez m'aider au fonctionnement du forum
Ce forum utilise Phorum 5.