jacques :  Asthme methode Gesret HomeHome - forum - Lijst van de practici
Welkom op het forum. U kan uw vragen stellen, wij zullen dan trachten van u zo snel mogelijk een antwoord te geven.
Asthma - verdoken reflux
Gepost door: Marjan (IP gelogd)
Datum: 02 augustus 2013 08:37

Beste,


Dit is een vraag voor Erwin Hermans. Ik weet niet of u mij zich nog herinnert maar ik ben een aantal maanden geleden met mijn zoontje Louie (+/- 9 maanden) een paar keer langsgekomen.
Hij had toen last van chronische verkoudheid en waren al een paar maanden aan het aerosollen/puffen enz.. U heeft hem toen een paar keer behandeld en mij aangeraden om verdere testen te laten doen omdat er geen verbetering kwam, alvast bedankt voor deze raad aangezien onze kinderarts(en) het steeds wegwuifde als gevolg van RSV.


Nu 2 longontstekingen en enkele antibioticakuren later hebben ze uiteindelijk toch een bronchoscopie gedaan met als resultaat permanente verdoken reflux. Dit gecombineerd met (wsl) asthma.


U had toen gezegd dat u hem niet verder kon helpen. Is dit nog steeds het geval of kan u hem met deze diagnose wel (of anders) begeleiden?


Alvast bedankt!
Marjan Meulemeester


Re: Asthma - verdoken reflux
Gepost door: herwinh (IP gelogd)
Datum: 02 augustus 2013 08:45

Dag Marjan,
Zowel verborgen reflux als astma zijn perfect te verhelpen met de Gesret methode, echter NIET de gevolgen: slokdarm die aangetast is door maagzuur. Dit moet met medicatie behandeld worden, de rest kunnen wij wel verder behandelen.


mvg


Erwin Hermans




Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Si vous voulez m'aider au fonctionnement du forum
Ce forum utilise Phorum 5.