jacques :  Asthme methode Gesret HomeHome - forum - Lijst van de practici
Welkom op het forum. U kan uw vragen stellen, wij zullen dan trachten van u zo snel mogelijk een antwoord te geven.
Zware astma bij dochter over?!?
Gepost door: Evelien (IP gelogd)
Datum: 31 mei 2013 19:29

Voor de eerste maal schrijf ik zelf ons verhaal op dit forum. Ik las zelf al mee met heel veel verhalen van ouders en dacht waarom niet ons verhaal ook neer te schrijven.We zijn momenteel nog in behandeling maar ik zal het nog vervolgen...


Ons dochtertje van nu 3 jaar oud kreeg voor de eerste keer te maken met problemen aan de luchtwegen aan haar 6 maand. Na een ziekenhuisopname van een paar dagen maakten we voor de eerste maal kennis met het aerosoltoestel( de ventolin, pulmicort en atrovent). Na een paar dagen mochten we afbouwen maar na een aantal weken bleek dat ons dochtertje niet meer zonder het toestel en de medicatie kon. Vanaf het moment dat we maar durfden afbouwen kreeg ze weer een aanval. Vanaf haar 2 jaar ging het van kwaad naar erger. Elke dag 2 maal pulmicort, atrovent en ventolin zowel in de winter als de zomer. Ze kreeg nog extra medicatie Montelukast en Clarintine-siroop maar zelf dan nog had ze niet veel nodig om weer een astma-aanval te krijgen. We zagen steeds voor een aanval dezelfde symptomen. Een waterneusje, de nacht erna heel veel hoesten en de nacht erna een aanval. Steeds deed zich hetzelfde verhaal voor. Ze had nooit een loopneusje zonder aanval. De dokter zei dat ze nooit een gewone verkoudheid zou hebben maar dat ze steeds een aanval zou hebben.
Zowel de kinderarts als de huisarts sprak van een 'topper' in hun patientenbestand. Een twee-tal maand geleden begon ik me toch wel wat zorgen te maken. Zo een klein meisje die al dagelijks zoveel mediciatie moet nemen!!


Ik ging wat 'googlen' en kwam per toeval op een artikel terecht over de 'Gesret-methode'.
Na een paar dagen twijfelen, want ik wil eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik er sceptisch tegenoverstond, nam ik toch contact op met een osteopaat die de opleiding volgde.
Mijn man en ik dachten "baat het niet dan schaadt het niet" en zo zijn we een 6-tal weken geleden begonnen met de Methode.


Tijdens de eerste behandeling vertelde de osteopaat dat hij inderdaad al voelde dat ze behandeld kon worden maar dat het geen zo'n leuke behandeling is om te zien maar dat ze geen pijn zou hebben. Ik moet zeggen dat ik tijdens de sessie zin om te zeggen 'Stop maar' maar ik beet gelukkig op mijn tanden. Het was niet leuk je kind te zien huilen omdat ze niet goed wist wat er gebeurde maar erna was het snel over.


Twee dagen na de eerste behandeling kreeg ze een aanval en zakte de moed ons al in de schoenen maar we moesten geduld hebben. De volgende week gingen we weer op visite en opnieuw was het niet leuk om te zien en kreeg ze twee dagen later weer een aanval.


Bij de derde behandeling vertelde hij dat hij al heel tevreden was en dat ze maar een klein 'kraakje' nodig had. Mama/papa/dochter blij en geen aanval na deze behandeling.


Nu zijn we twee weken geleden voor de 4de keer langsgeweest en hebben we sinds twee weken al 1 maal pulmicort per dag mogen laten vallen. De pulmicort 's morgens is sinds twee weken vervangen door fysiologisch water. Vanaf morgen mogen we deze ochtendbeurt laten vallen en slechts 1maal per dag aeresollen.


Ik kan het bijna niet geloven en durf het bijna niet te vertellen maar wij hebben het gevoel dat het ECHT zal helpen. Ze heeft nu al twee keer een waterneusje gehad en wat prikkelhoest maar het ging gewoon over met wat kruidensiroop(Propolis-siroop)
Dit is dus de eerste keer in 2 jaar en een half!!!!


Binnen twee weken moeten we opnieuw op visite en misschien mogen we binnenkort misschien wel helemaal stoppen. Ik kan het bijna niet geloven!!! Hopelijk blijft het zo goed want pas na een aantal weken zonder medicatie zal ik pas helemaal gerust zijn.


Hopelijk kan ik hier binnenkort nog meer positief nieuws noteren.


Ik hoop nog twijfelende ouders toch te overhalen het eens te proberen.


Tot binnenkort!


Re: Zware astma bij dochter over?!?
Gepost door: Evelien (IP gelogd)
Datum: 04 juli 2013 20:23

Nog wat meer nieuws....


Ondertussen al een week zonder aeresollen en dochter doet het perfect! Ze is heel opgewekt, eet als nooit te voren,... .


Ondertussen nog geen seconde spijt van onze keuze!


Re: Zware astma bij dochter over?!?
Gepost door: Evelien (IP gelogd)
Datum: 04 augustus 2013 18:16

We zijn nu een maand verder zonder enige medicatie en onze lieve schat is fantastisch goed!




Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Si vous voulez m'aider au fonctionnement du forum
Ce forum utilise Phorum 5.