jacques :  Asthme methode Gesret HomeHome - forum - Lijst van de practici
Welkom op het forum. U kan uw vragen stellen, wij zullen dan trachten van u zo snel mogelijk een antwoord te geven.
mijn verhaal- Coeliakie
Gepost door: stephanie2 (IP gelogd)
Datum: 20 december 2011 14:06

Ik ben een jonge vrouw van 25 en enkele jaren geleden werd Coeliakie bij mij vastgesteld daarnaast was ik ook allergisch voor lactose, katten, honden en pollen. Het gluten en lactose vrij dieet was even zoeken voor een bourgondiër als ik maar ik paste me langzaam maar zeker aan.


Ondertussen volgde ik reeds 1.5jaar dit dieet toen ik via via hoorde van Danny die bij Phillipe Claes in behandeling was voor Coeliakie en nu alles weer kon eten. In eerste instantie stond ik hier als verpleegkundige van opleiding sceptisch tegenover. Maar op aandringen van mijn omgeving nam ik de sprong in het onbekende en maakte een afspraak bij Phillipe. Na een 4ŕ5 tal behandelingen mocht ik stilaan gluten beginnen te eten en dit ging wonderwel zeer goed. Als ik hiervoor al eens een keertje zondigde dan was ik vaak enkele dagen enorm ziek en lag ik met een plankharde buik in de zetel. De behandelingen zelf kunnen wel eens pijn doen maar in vergelijking met de buikpijn en het ongemak dat Coeliakie kan veroorzaken is dit verwaarloosbaar.


Nu ga ik iedere 4 maand op nabehandeling en tijdens mijn zwangerschap waarbij ik meer dan een jaar niet ben behandeld ben ik alles kunnen blijven eten. Tot nu toe ben ik 2 keer hervallen. 1 keer 2 jaar geleden na het krijgen van een griepvaccin en nu met het doormaken van een buikgriep. Ik kon zeer snel terug bij Phillipe terecht voor een behandeling nu ga ik mijn buikje enkele dagen rust gunnen en hopelijk kan ik tegen kerstmis terug meesnoepen van al dat lekkers. Niet twijfelen en waag die sprong!!




Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Si vous voulez m'aider au fonctionnement du forum
Ce forum utilise Phorum 5.