jacques :  Asthme methode Gesret HomeHome - forum - Lijst van de practici
Welkom op het forum. U kan uw vragen stellen, wij zullen dan trachten van u zo snel mogelijk een antwoord te geven.
astma bij zoon van 8 mnd
Gepost door: bg (IP gelogd)
Datum: 26 maart 2009 14:17

Hallo! Graag zou ik wat geruststelling ontvangen van iemand met ervaring met baby's met de gesret methode.... Onze zoon is bijna 9 mnd, we hebben 1 behandeling achter de rug, maar ik vind het nu, dag 3, zeker niet beter, zo niet erger.. Is dit normaal? Ook had hij gisteren koorts en spuugt hij veel. Van de diervrije-melkproducten wordt hij volgens mij misselijk en ik denk er ernstig over om dit weer naar gewoon terug te brengen. Dit is puur voor de slijmproductie als ik het goed begrepen heb, maar dit zou door de therapie toch opgelost moeten zijn???


Ik hoor graag van iemand!
Vriendelijke groeten, B.


Re: astma bij zoon van 8 mnd
Gepost door: herwinh (IP gelogd)
Datum: 26 maart 2009 14:56

B,


Ik weet niet bij wie je in behandeling bent en dat is ook niet zo belangrijk, wat wél belangrijk is dat is dat je moet begrijpen dat we niet op één behandeling zomaar direkt alles kunnen genezen. Anders stonden wij al lang in het Guiness book of records :o)) Je zoon zal zeker de eerste dagen, soms een hele week kunnen reageren op de therapie omdat er nogal wat verandert is bij hem.
En zeker als je dan nog spreekt over het immuunsysteem: dat vraagt wel wat tijd eer dit goed begint te werken.


Om te vergelijken: je belt toch ook niet naar de arts om te vragen waarom je na de innname van één pilletje nog niet van je klachten af bent ?


Dus heb vertrouwen, nog wat geduld, geef de natuur zijn tijd om te werken en de rest volgt vanzelf wel.


Hopelijk heb ik je nu wat gerust gesteld ?
Beste groeten


Erwin Hermans


Re: astma bij zoon van 8 mnd
Gepost door: bg (IP gelogd)
Datum: 14 april 2009 22:09

Hallo Erwin, dank voor je reactie.


Inmiddels zijn we 3 weken en 2 behandelingen verder. Het gaat eigenlijk heel erg goed met onze zoon. Na de 2e behandeling is het hoesten praktisch helemaal gestopt, hij slaapt heerlijk rustig door.
Puffen is nog maar zelden nodig, geweldig!


Wat me echter erg veel zorgen baart is het overgeven. Hij geeft iedere dag wel een voeding over en 9 van de 10 keer is dit de warme hap. En dan is het niet een beetje teruggeven, maar echt overgeven. Met golven. Kan meteen na de maaltijd zijn, maar soms ook nog een uur later of zelfs nog langer.


Wat ik me afvraag is of dit ook een reactie kan zijn op de behandeling of komt dit ergens anders door? Feit is wel dat hij dit pas doet sinds hij deze behandeling krijgt. De laatst genoten behandeling(nummer 3) is nu een week geleden.


Vriendelijke groeten, B.


Re: astma bij zoon van 8 mnd
Gepost door: karenmeul (IP gelogd)
Datum: 17 februari 2010 21:40

Hallo, mijn zoontje heeft zowat dezelfde symptomen. Het overgeven (wel niet zoveel als jouw zoontje maar het gebeurt ook).


We zijn 2 keer bij jou geweest Erwin maar nu gaat het toch vrij slecht met onze Nolan. Hij heeft asthma volgens de pediater en hij krijgt nu ventoline en moet naar de kinesist zodat die het slijm kan wegkrijgen. Ik weet niet of ik hier goed aan doe, hij piept vreselijk, is direct buiten adem en hoest dan zo erg dat hij ervan moet overgeven. De ventoline werkt amper.


Wat vind jij van deze kinesitherapie? Is dit wel goed? Ze duwen zo nogal op zijn borstkas vind ik.


Spijtig dat wij zo ver zijn gaan wonen anders was ik al langsgekomen met hem. Ik zal nog eens naar Mr Dedalin gaan.


Groeten


Karen


Re: astma bij zoon van 8 mnd
Gepost door: herwinh (IP gelogd)
Datum: 18 februari 2010 08:46

Karen,


Respiratoire kine,en zeker deze van Frankrijk is absoluut te mijden net omdat ze erg hard op de ribben duwen in de verkeerde richting dan nog wel. Daardoor gaan ze een aantal zenuwbanen irriteren die in conatct staan met de longen (plexus pulmonalis) en ga je nog méér longspasmen uitlokken.
Ga asap naar Mr. Medalin en laat je zoontje door hem behandelen. En als er problemen zijn kan je beter "even" lnags hier komen, helaas is de afstand wat groot ...



mvg


erwin hermans


Re: astma bij zoon van 8 mnd
Gepost door: karenmeul (IP gelogd)
Datum: 27 maart 2010 14:57

Hallo


Ik ben naar Dr Medalin geweest en die vertelde me dat alles in orde was wat Gesret betreft. Ribben perfect, nek helemaal los, beentjes ok. Wanneer hij Nolan op zijn buik legde nam hij vlak boven het zitvlak een klein verschil waar aan de rechterkant (kon hij iets verder induwen dan aan de linkerkant). Het was maar een klein verschil en heeft het direct recht kunnen zetten. De methode van Gesret is dus niet toegepast geweest (daar niet nodig) maar toch hoest Nolan de hele dag door en is meteen buiten adem wanneer hij rondkruipt. Ik snap het toch niet goed hoor. Kan je ook astma hebben zonder dat je lichaam daarom "scheef" staat?


met vriendelijke groeten


karen


Re: astma bij zoon van 8 mnd
Gepost door: karenmeul (IP gelogd)
Datum: 17 april 2010 20:28

Mijn zoon zit momenteel in zijn volgende bronchite (4de op zeer korte tijd). Aangezien hij zeer snel buiten adem is, piept en zoveel bronchites heeft, heb ik besloten om toch over te gaan naar pufjes (iets wat de pediater me al 2 maanden voorstelt). Hij neemt nu Flixotide en Ventoline, de Flexitode is dagelijks tot begin juli voorlopig. Ik vind het spijtig, ik had gehoopt dat hij niet aan de pufjes zou moeten maar ik kan zijn gepiep en gehoest niet langer aanhoren en weet geen andere uitweg. Hopelijk kan deze methode hem later toch nog helpen. Voor mij heeft het alleszins goed gewerkt.


Re: astma bij zoon van 8 mnd
Gepost door: herwinh (IP gelogd)
Datum: 20 april 2010 13:38

Dag Karen,


Toch wel raar dat je zoontje zo slecht reageert. Ben je zeker dat hij niet kampt met een bacteriële infectie ? Is dit al nagekeken geweest ?


mvg


erwin


Re: astma bij zoon van 8 mnd
Gepost door: Utilisateur anonyme (IP gelogd)
Datum: 11 augustus 2011 00:56

Hoe is dit ondertussen verlopen ? lijkt mij wel wat straffer dan astma in ieder geval .




Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Si vous voulez m'aider au fonctionnement du forum
Ce forum utilise Phorum 5.